poniedziałek, 19 września 2016

DIY - szyjemy z dżinsu osłonki na doniczki. Recycling dziurawych spodni część 2.



Dzisiaj szyjemy dżinsowe osłonki na doniczki, tudzież puszki. Dżins jest fajny. Ma ładne kolory, wyraźną strukturę i dobrze prezentuje się w różnych odsłonach. Jest to pomysł na kolejny dżinsowy gadżet do pokoju nastolatków lub rozwiązanie dla osób maniakalnie uprawiających roślinki i wykorzystujących do ich sadzenia wszystko co wpadnie w ręce (puszki, pudełka itp.). Wykorzystamy  zszytą nogawkę, więc pracy będzie bardzo mało i z powodzeniem można uszyć takie osłonki ręcznie.


W poprzednim odcinku sagi o dziurze na kolanie wykorzystaliśmy krótkie spodnie. Dzisiaj wykorzystamy niedziurawą część nogawki. Do roboty.


Odcięte nogawki są, teraz szukamy puszki, kubka lub pudełka po jogurcie, które wpasują się obwodem w nogawkę. Ja używam spodni dziecięcych, więc znalazłam nie za dużą puszkę po kawie. Puszka może być mniejsza obwodem od nogawki, wystarczy wtedy owiązać ją sznurkiem, tasiemką lub podobnym wiązadłem. Gdy mam już puszkę docinam nogawkę do odpowiedniej długości. Jedną osłonę uszyję z wywinięciem (musi być dłuższa), drugą bez.


Postanowiłam, że jedna osłonka będzie miała szew widoczny z przodu, drugi umieszczę na boku. Po wywinięciu na lewą stronę przypięłam szpilkami spód każdej osłonki w jednej umieszczając szycie na boku, w drugiej z przodu. Jak na zdjęciach poniżej.


Przeszywam dół osłonek na maszynie lub ręcznie. Tak, czy tak, pracy nie jest dużo, a nawet mało.


Teraz nadajemy osłonce trzeciego wymiaru. Składamy dno prostopadle do przeszycia i zapinamy rogi szpilkami około 2 cm od brzegu. Zdjęcia poniżej obrazują opisany proceder. 




Przeszywamy. To także zajmuje chwilką. Rogi możemy zostawić albo uciąć. Ja zostawiłam, usztywnią nieco formę.


Wywracamy na prawą stronę i gotowe :-).



Jest 6.45. Wypiłam kawę, zrobiłam wpis, stukam do Was Dzień Dobry i życzę miłego dnia.


P.S. DZIECI, WSTAJEMY !

2 komentarze:

  1. ? Czy mamy się spodziewać części 3, w której zrobisz również coś z tych dziurawych odcinków??? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) tak się uśmiałam, że spadłam prawie z tego nie najpiękniejszego taboreta :-)

      Usuń

Na moim kameralnym blogu zaczęło pojawiać się dużo spam'u... Zdarzyło się nawet, że przedostał się przez zabezpieczenia bloggera i został opublikowany jako komentarz. Stąd moja decyzja o moderowaniu komentarzy. Dziękuję za każdy niespamowy komentarz :-).