wtorek, 29 maja 2012

Białe na szarym.



Maj jest taki... biały! Białe kwiaty jabłoni i wiśni, do których dołączają białe dmuchawce i kasztanowce. Białe bluzki maturalne, sukienki komunijne, białe wianki... Dziś, w jeden z ostatnich już dni maja, trochę bieli. Biała Szata Chrzcielna. Zaczęłam szyć Szaty dla swoich dzieci, dla Chrześniaków, dla dzieci znajomych. Zaczęło się jak zazwyczaj: z potrzeby. Dlaczego tak trudno spotkać szatkę, którą można przyoblec... nie wiem... Bardzo prosta szatka mojego autorskiego pomysłu. Haft także jest prosty, prosto zakłada się. I przekaz prosty: Nowe Życie.


Biały wianek komunijny. To dzieło Llooki, której bardzo Dziękuję za spełnienie mojego niestandardowego zamówienia:) Wianki Llooki są piękne, pomyślałam, że taki wianek na głowie mojej Córki byłby idealny... Jest.


Postanowiłam zamieścić tutaj jeszcze jedną białą rzecz. Bluzkę, którą w maju tego roku, Ktoś uszył specjalnie dla mnie... Do bluzki piękny, lniany naszyjnik także od Llooki. Przyszedł w jednej paczce z wiankiem:) To już drugi w mojej kolekcji naszyjników z Jej atelier. Kilka miesięcy temu otrzymałam ten z perłami. Mają w sobie to coś. Z jednej strony proste, a z drugiej orginalne. Z jednej strony elegackie, ale z drugiej takie niezobowiązujące:) Dobrze się z nimi czuję. 


I ostatnia dziś myśli. Szarość i surowość lnu i czysta, koronkowa biel, które przeplatają się dziś na zdjęciach. Jedno z połączeń idealnych. Jedno przy drugim wydaje się być piękniesze:) Taki właśnie jest zamiar i zamysł nowej kategorii w moim menu: To i Tamto. Połączenia i zestawienia idealne, subiektywnie, oczywiście;)


Na zdjęciach powyżej białe rzeczy pod znaną już nazwą przydasie;) oraz mój biały kumpel na lnianej narzucie z kanapy;)

P.S. Nazwa To i Tamto to nie mój osobisty patent. Często występuje w sieci. Często odnośnie takich właśnie zestawień. Napiszę o tym innym razem, bo dzisiejszy wpis przerósł  moje zamierzenia i wydłużył się niesłychanie;)

2 komentarze:

  1. Dział z kolażami tematycznymi bardzo mi się podoba!
    Ja również dodałam dziś nową etykietę - Pomysły :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę, jaka profesjonalna nazwa! Dzięki:) Bardzo lubię takie zestawienia i miałam ochotę spróbować:) Byłam ciekawa jak zostanie przez Ciebie odebrany mój nowy "dział". A na Nocy Majowej już byłam i ślad zostawiłam ;)

    OdpowiedzUsuń

Na moim kameralnym blogu zaczęło pojawiać się dużo spam'u... Zdarzyło się nawet, że przedostał się przez zabezpieczenia bloggera i został opublikowany jako komentarz. Stąd moja decyzja o moderowaniu komentarzy. Dziękuję za każdy niespamowy komentarz :-).